تراوین باز (مکانی برای طرفداران بازی تراوین)

بحث و بررسی ٬نکات ٬ ابزارها و ترفندهای بازی تراوین

تراوین باز (مکانی برای طرفداران بازی تراوین)

بحث و بررسی ٬نکات ٬ ابزارها و ترفندهای بازی تراوین

چارت سازمانی برای داشتن یک اتحاد قوی در تراوین

اتحاد به معنی کلمه یعنی تعاون و همکاری . می دونیم که وقتی یک اتحاد شکل می گیره و بزرگ می شه و می تونه تو ربع خودش یا فراتر از ربع خودش مسلط بشه دیگه نمی شه با تعداد نفراتی کم این مجموعه رو مدیریت کرد. سازمان دهی نا مناسب یا قرار گرفتن افرادی نالایق در پست های تصمیم گیری و اجرایی باعث می شه اتحاد نتونه خوب کار خودش رو پیش ببره بسیاری از فروپاشی های اتحاد ها و یا شکست اونها تو جنگ ها و یا نتیجه نگرفتنشون در مقاطع مختلف بازی همه برمی گرده به عدم سازمان دهی مناسب یک اتحاد .
در این تاپیک نتیجه هایی که از تجربیات و برداشت هام از مشاهداتم حاصل شده رو جمع بندی می کنم و بصورت یک نمودار و با جزییات شرایط یک اتحادی که بتونه موفق باشه رو پیشنهاد می کنم .

فرض کار ما بر اساس این هست که اتحاد مورد صحبت ما تونسته بر ربع خودش مسلط بشه و یا یک تیم و افرادی که همدیگه رو می شناسند از قبل سرور تصمیم گرفته اند که یک اتحاد قوی رو پایه گذاری کنند. بر طبق این شرط ما فرض می کنیم اتحاد شامل 500 عضو و تقریبا 10 زیر شاخه می باشد . قطعا در میان این 500 عضو افرادی با تجربه ، افرادی محبوب ، افرادی ذاتا لیدر ، افرادی با آنلاین تایم زیاد ، افرادی با سواد بازی بالا ، افرادی با قدرت خلاقیت و تصمیم گیری ، افرادی ذاتا قاضی ، افرادی حرفه ای ولی با تایم کم ... وجود داره . اینکه مدیریت کارها و هماهنگ کردن اونها به عهده چه کسانی باشه سوالی هست که معمولا چون از قبل بهش فکر نمی شه همه کارها می افته رو گردن لیدر و یا چند نفر که لیدر اونها رو میشناسه که همین فشار رو یک یا چند نفر محدود بازدهی اتحاد رو به شدت پایین میاره و گاها باعث می شه که افراد مسوول به شدت از بازی خسته بشند یا فشار کار زیاد باعث بشه مشکلاتی براشون پیش بیاد .

چارت پیشنهادی جهت مشخص شدن سلسله مراتب و پست های افراد به شکل زیر هست.





  • شورای لیدری (استراتژیست ها ):
  1. تعریف: مجموعه ای از افراد با تجربه که غالبا وقت زیادی ندارند.
  2. شرایط این افراد : تجربه کافی + بلد بودن اصول بازی + دانستن روندی که تراوین در طول سرور طی می کند و از همه مهمتر اینکه شخصیتا مقبول باشند.
  3. وظایف و توضیحات :اولین وظیفه این افراد تعیین لیدر کل هست . وظیفه ای که در طول سرور دارند مشاوره دادن به لیدر کل هست. هر عضو شورای لیدری می تونه مجوز دستور دادن و یا اجرای تصمیمات بصورت شخصی رو داشته باشه و یا نداشته باشه . به نظر بنده اگر تعداد این افراد کمتر از 3-4 نفر باشند می شه این مجوز رو بهشون داد . ولی در صورت تعدد این افراد بهتره که چند تن محدود قدرت اجرایی داشته باشند . کارهای دیپلماتیک جزو کارهایی هست که افرادی از این مجموعه می تونند مسوولیت پیشبردش رو داشته باشند.
  4. دسترسی ها : وظیفه ایشان تصمیم گیری های کلی هست ولی ارائه دستورات و یا ابلاغ ها و عزل و نصب ها از لحاظ اجرایی به عهده لیدر کل هست یا زمانی که لیدر کل نبود به جانشین لیدر کل (که از همین شورا انتخاب بشه ) سپرده بشه. در ضمن چه بهتر که هر کدام از اعضای شورای لیدری مسوولیتی جداگانه با حفظ سمت رو به عهده بگیرند.
  • لیدر کل :
  1. تعریف : نفر اول یک اتحاد که وظایف اجرایی همه زیر نظر این شخص صورت می گیرد.
  2. شرایط : تجربه کافی + بلد بودن اصول بازی + دانستن روندی که تراوین در طول سرور طی می کند + داشتن شخصیتی محبوب و مقبول بین اکثریت بازیکنهای اتحاد + صبر + درایت + بهتر است سن و سالش کم نباشه و از همه مهمتر فحش خورش خوب باشه و احساسی برخورد نکنه و وقت زیادی هم داشته باشه .
  3. وظایف : نظارت بر کلیه امور جاری در اتحاد ، منصوبات و عزل ها ، ابلاغ تصمیم گیریهای شخصی در حد جز و یا فورس ماژور و اجرا و پیشبرد تصمیم گیری های کلی شورای لیدری ، دخالت مستقیم یا غیر مستقیم در پیش برد روابط دیپلماتیک
  4. توضیح : با اجرای درست چارت مسوولین اتحاد ، لزوما لیدر کل با بازیکنهای کوچکتر نامه نگاری بسیار نمی کنه ، برای هر کاری که بازیکن داشته باشه یا هر بازخواستی که باید صورت بگیره مسوول مربوطه اش وجود داره. مسوولیت لیدر کل در تقویت روحیه بازیکنها ایجاد انسجام و حس اتحاد دوستی در اونها ، شناخت بازیکنها هست که باید محتوای کلی نامه نگاریهاش باشه.
  • پلنر:
  1. تعریف : پلنر در جنگ جنگ معنی پیدا می کنه و کسی هست که مسوول برنامه ریزی حملات اتحاد را بر عهده دارد. در زمان جنگ مشغولترین و در زمان صلح بی کارترین افراد می شود.
  2. شرایط : بلد بودن اصول کلی و جزئی و ریز بازی + داشتن اعتماد به نفس به خاطر مسوولیت زیادی که کار پلن دادن ایجاب می کنه ، آشنایی با پلن های تراوین (که فکر کنم دوست خوبم Eyedean یک تاپیک برای آمورشش ایجاد کنه ) . و مهمترین شرط داشتن خلاقیت هست.
  3. وظایف : هماهنگی با مسوول آمار یا در صورت نبود اقدام شخصی جهت داشتن آمار 100% همرهای موجود در اتحاد. هماهنگ شدن با همر دارها جهت لانچ حملات و یا هماهنگی با لانچرها و همردارها (گرفتن پسورد ...)
  • دف کووردیناتور :
  1. تعریف :مسوول دفاع کل اتحاد ، در جنگ های سنگین بین دو اتحاد بزرگ این پست اهمیت پیدا می کنه . مسوول این هست که دفاع رو مدیریت کنه و بسته به قدرت و ضعف حملات رقیب بتونه بهترین نتیجه رو دفاع کردن بگیره .
  2. شرایط : مهمترینش اینه که فحش خورش خوب باشه ، بتونه پاسخ گوی بازیکن باشه چون انتظارات معمولا غیر منطقی هست از این شخص ، آنلاین تایم بالا، قدرت بازیخونی (روانشناسی و تکنیکی ) پلنر رقیب ، قدرت طبقه بندی اهمیت جاهایی که باید دفاع کنه
  3. وظایف : پاسخگو بودن به بازیکنها (تفهیم بازیکن که چرا دفاع می دی یا نمی گیری یا می گیری ) ، گذاشتن زمان کافی تا تمامی نامه های مربوط به اتک ها رو مطالعه کنه ، آنالیز کردن حملات ، تصمیم گیری جهت ارسال دفاع ، ابلاغ ، هماهنگی با مسوول آمار برای واقف بودن به مقدار دفاع وینگ ها ، هماهنگی با تک آورها و داشتن پسورد اونها ، هماهنگی با تیم اینسرتر.
  4. توضیح : دف کووردیناتوری کاری واقعا سنگین هست که شخص باید توانایی این رو داشته باشه که مدت زمان کوتاه که حملات لانچ میشه و می رسه بتونه پروسه کاری از انالیز تا اجرا رو انجام بده . به خاطر همین موضوع بهتره که چند نفر یک تیم دف کووردیناتوری رو به عهده بگیرند که خود این امر هم هماهنگی بسیار زیادی بین دو چند نفر لازم داره چون باید کل آمار حمله ها رو همشون واقف باشند تا بتونند تصمیم درست رو بگیرند.
  • مدیر داخلی :
  1. تعریف : مسوول هماهنگی شاخه ها و بازیکنها و حل اختلاف بین بازیکنها
  2. شرایط : عادل ، صبور ، مسوولیت پذیر ، کسی که در رودر بایستی قرار نگیرد . ذاتا قاضی باشد . خوب ارتباط بر قرار کند. جذبه کافی داشته باشد .
  3. وظایف : دست راست لیدر کل در مسائل داخلی ، اجرای قوانین اتحاد در میان بازیکنها ، هماهنگی بین وینگ لیدر ها ، مسوول برگزاری کنفرانس ها ، حل اختلاف بین شاخه ها یا بازیکنهای بین دو شاخه . کلیه کارهای مربوط به سر و سامان دهی وینگ ها (مثل پروفایل ها اتحاد ها، تعداد بازیکنهای شاخه و تعدیل آنها ، منطقه بندی ، کنترل عضوگیری ...)
  • مسوول آموزش و آمار :
  1. تعریف:مهمترین فاکتور رشد یک اتحاد آموزش و مهمترین فاکتور در تصمیم گیری آمار می باشد . قطعا فردی باید نظارت کامل بر این دو داشته باشد.
  2. شرایط : دانستن ریز جزییات بازی ، توانایی بیانی خوب ، فروم خوان بودن
  3. وظایف : آمار گیری هفتگی از کلیه شاخه ها ، تعیین بازرسین برای جمع آوری اطلاعات از شاخه ها ، آموزش بازرسین برای ایجاد آموزش همراه با آمار گیری ، شناسایی بازیکنان مستعد و تصویر کردن مسیرهای پیشروی آنها جهت موفقیت ، ارائه مقالات آموزشی با توجه به زمان بازی ، هماهنگی با مدیران فروم شاخه جهت ایجاد فضایی آموزشی . بررسی شرایط بازیکنها برای گرداندن کتیبه هایی که قابل چرخش هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد